Fabrica de știri senzaționale (și uneori mincinoase) a lui Trump


Nu este un nume cunoscut, dar puține publicații au avut amploarea și, probabil, influența, în politica americană, precum The Western Journal.
Chiar și publicul de dreapta a mai mult de 36 de milioane de oameni, care eclipează multe dintre cele mai mari organizații de știri din țară, nu știe prea multe despre companie sau despre cei care se află în spatele acesteia.
Într-o anchetă din New York Times, Nicholas Confessore și Justin Bank au descoperit că site-ul, care stârnește indignare și curtează o narațiune în care conservatorii și valorile lor sunt sub asalt constant, este prins într-o confruntare cu miză mare între Silicon Valley și Washington. Site-ul s-a străduit să-și păstreze audiența prin modificările algoritmice ale Facebook și Google, menite să reducă dezinformarea – acțiuni pe care liderii site-ului le consideră o dovadă de prejudecată politică. Publicul Western Journal este imens, dar precar.
Publicația nu face aproape niciun fel de raportare originală, în schimb reîncărca povești găsite în altă parte care se încadrează în narațiuni de dreapta alese de editorii site-ului. După ce un redactor găsește o poveste demnă, aceasta este predată unui grup de scriitori de contracte, care lucrează de la distanță. Termenele limita sunt stricte: majoritatea articolelor sunt depuse într-o oră sau două, iar unele știri de ultimă oră sunt scrise în cel puțin 30 de minute.
A fost un model care a funcționat extraordinar de bine – o perioadă. În cei trei ani care s-au încheiat în martie, postările Western Journal pe Facebook au obținut trei sferturi din miliard de acțiuni, aprecieri și comentarii, aproape la fel de mult decât cele două organizații de știri americane de frunte.
Dar fiecare dintre giganții tehnologici a început să-i limiteze. Google News a listat-o pentru ceea ce a considerat practicile comerciale înșelătoare, Apple News a urmat după ce a spus că a produs povești care au promovat „opinii respinse în mod copleșitor de comunitatea științifică”, iar Facebook a redus The Western Journal după ce a fost expus în mod repetat pe site-urile de verificare a faptelor. Fondatorul său are o istorie a politicii divizive.
Floyd G. Brown, care a fondat site-ul, este un activist politic care a ales scrierea ca armă. Și-a început cariera cu anunțul „Willie Horton” din cursa de presă în timpul campaniei prezidențiale din 1988, care a folosit portretul unui criminal negru condamnat pentru a stârni temeri că candidatul democrat, Michael Dukakis, era prea ingaduitor cu crima.
În anii 90, el a abordat cercetările de opoziție și teoriile conspirației despre Bill Clinton. În anii 2000, el a ajutat la formarea unei rețele de comisii de acțiune politică ce făceau reclame care-l atacau pe Barack Obama, inclusiv unul in care se punea la îndoială dacă domnul Obama era un musulman secret.
De asemenea, compania are legături neobișnuit de strânse cu un PAC pro-Trump, America Fighting Back. Domnul Brown este președintele PAC. Fiul domnului Brown, Patrick, a ocupat funcția de șef al site-ului până a renunțat în august pentru a-și lua un concediu medical. La începutul carierei sale de publicare, Patrick Brown s-a concentrat inițial pe povești înălțătoare și nonpolitice, dar în cele din urmă și-a adoptat accentul pe dreapta. https://www.nytimes.com/2019/08/22/us/western-journal-highlights.html

În America prezentată pe site-ul lor de știri și de opinie, WesternJournal.com, patrioții cu gândire tradiționalista se confruntă cu atacuri neîncetate de către marii anti-creștini, migranții bolnavi și pustiștii de rasă care declanșează crime de ură. Pericolul și ultrajurile țes. Un politician mexican amenință „preluarea” mai multor state americane. Polițiștii sunt dați afară dintr-un Starbucks din Arizona. Kamala Harris, candidatul la președinția democratică, propune un „document de 100 de miliarde de dolari” pentru familiile de culoare.
Western Journal s-a ridicat pe forțele care au refăcut – și au deformat – politica americană, deoarece activiștii, editorii și politicienii au exploatat puterea și mass-media socială pentru a servi un conținut ideologic bine ajustat unei audiențe mereu agitate. Western Journal a folosit titluri înșelătoare și povești senzaționalizate pentru a atrage partizani, pentru a profita apoi de furia lor. Însă eforturile Silicon Valley de a împiedica clickbaitul și dezinformarea au atenuat traficul către The Western Journal și alte site-uri de știri partizane. Unele dintre cele mai importante figuri de extremă-dreapta au fost date în afara platformelor de socializare, după încălcarea regulilor împotriva discursului de ură și instigări. Politicienii și activiștii republicani au susținut că companiile tehnologice cenzureaza în mod nedrept dreapta, amenințând capacitatea conservatorilor de a influența opinia publică și de a câștiga alegerile.
Aceste atacuri au fost conduse de președintele Trump. Desi candva el și asistenții săi creditau victoria sa din 2016 puterii a Facebook și Twitter, acum acuză în mod regulat aceleași companii de prejudecăți.In iulie, domnul Trump a găzduit un „summit social media” cu activiști conservatori care susțin că au fost cenzurați online. Administrația sa elaborează un ordin executiv care ar impune supravegherea federală a politicilor de moderare a conținutului platformelor, o îndepărtare uimitoare de decadele de politica deregulatorie a dreptei.
Atât Facebook, cât și Google au negat că cenzureaza sistematic părerile conservatoare. Multe cazuri de presupusă cenzură au fost cauzate de comportamentul utilizatorilor care a declanșat garanțiile automatizate ale platformelor împotriva spamului și a clonarii. Lauren Svensson, o purtătoare de cuvânt a Facebook, a declarat că compania a lucrat agresiv pentru a reduce stirile false, dar că suprimarea conținutului pe baza punctului de vedere politic „ar fi direct contrar misiunii noastre.”
Site-urile extrem de partizane din partea dreaptă le depășesc pe cele din stânga, potrivit unui număr publicat în toamna trecută de NewsWhip, o companie de analiză. Cititorii conservatori se bazează mult mai mult pe site-urile hiperpartizane pentru știri decât pe cele liberale, iar Facebook în sine rămâne o sursă majoră de știri pentru americanii mai în vârstă, care vor fi centrale pentru averile electorale ale republicanilor anul viitor. „Acestea sunt tactici pe care unii oameni le-au folosit de mult timp”, a spus Camille François, fost cercetător în dezinformare la Google, care este acum ofițer șef de inovație la Graphika, o firmă de date de social media. „Așa și-au structurat campaniile. Așa și-au construit afacerile.” The Browns le-a făcut pe amândouă: timp de zeci de ani, întreprinderile familiei au combinat campaniile politice și jurnalismul partizan, ajutând la remodelarea politicii americane și câștigând zeci de milioane de dolari pe parcurs. Mișcarea domnului Trump a fost cea mai profitabilă oportunitate a familiei încă. Acum, poate să-i salveze pe Brown – sau să-i strice.
Timp de zeci de ani Brown a creat organizații politice care utilizeazau aceeași formulă de bază: apeluri apocaliptice pentru a strânge bani, anunțuri încărcate de zvonuri care ii discreditau pe democrati și declaratii scandaloase pentru a atrage interesul pentru știri.
În vara lui 2014, cu sprijin financiar din partea părinților, Patrick Brown a creat compania Liftable Media. În ianuarie 2015, Liftable a achiziționat WesternJournalism.com de la non-profitul scutit de taxe, condus de tatăl său. Tranzacția a fost extrem de favorabilă pentru Browns: Liftable a plătit 626.157 de dolari, conform evidențelor fiscale federale, o fracțiune din veniturile anuale din publicitate ale site-ului. Vânzarea a luat de la Western Center cel mai valoros activ al său, construit cu contribuții scutite de taxe și l-a transferat unei companii cu scop lucrativ deținute de Browns. Nu după mult timp, conform înregistrărilor corporative, părinții domnului Brown s-au alăturat comitetului Liftable.
„Am realizat că politica nu este în sine și, în sine, un lucru rău”, a spus Patrick Brown.
În următorii doi ani, a construit unul dintre cele mai influente site-uri politice din America. Cu Floyd Brown ca președinte, Liftable a cumpărat o serie de editori rivali, precum Conservative Tribune și Liberty Alliance. Achizițiile i-au adus lui Browns milioane de adrese de e-mail și au crescut până la 60 de pagini populare conservatoare Facebook, cu nume precum Salvand Viitorul Nostru și Camionul lui Trump.
Prin imperiul Facebook al lui Brown a curs un torent de povești senzaționale, înșelătoare sau în întregime alcătuite, adesea orientate către musulmani și imigranți, și pompate prin zeci de pagini Facebook aparent neconectate dar care, în practică, funcționau ca parte a unei singure publicații. Site-urile Liftable au fost citate de mai mult de zeci de ori pentru verificarea faptelor de catre Snopes.com și FactCheck.org. Într-un raport intitulat „Dorinta de sange”, Liga anti-defăimare, un grup pentru drepturile civile, a acuzat WesternJournalism că s-a implicat în „monetizarea multimilor digitale”.
Însă din 2017, companiile tehnologice au fost supuse unor presiuni enorme din partea autorităților de reglementare și a parlamentarilor. Investigațiile mass-media și guvernamentale au dezvăluit modul în care agenții ruși au folosit Facebook și Twitter pentru a-l ajuta pe domnul Trump să fie ales, în parte, vizând alegătorii cu povești divizate sau înșelătoare.
Facebook a început să încorporeze evaluările de verificare a faptelor în algoritmul său, în cele din urmă, clasand jos continutul marcat ca înșelător sau fals. Atât Twitter, cât și Facebook au început să scoata rețelele de conturi sociale și domenii web coordonate în secret, vizând atât actori de stat, precum Rusia, cât și publicatii spam. De asemenea, Facebook a început să întrebe utilizatorii în ce publicații au avut cel mai mare încredere și au clasat conținutul în consecință.
Modificările cumulate au încetinit traficul pe Facebook către mass-media din întreaga industrie editorială. Dar pentru unii, inclusiv The Western Journal, a fost devastator. Acumularea de evaluări „false” de pe site-urile de verificare a faptelor a însemnat că poveștile Western Journal și Conservative Tribune aveau mai puține probabilități să apară în fluxurile utilizatorilor. Compania – ascunsă în spatele propriului său viscol de pagini de Facebook, cunoscut drept brand de știri la propriu – s-a clasat slab pe sondajele de încredere ale Facebook.
Cu toate acestea, jurnalul occidental renăscut funcționează aproape ca o presă în sens invers. În interviuri, editorii site-ului vorbesc des despre narațiuni – narațiuni în mass-media, narațiuni pe care doreau să le contracareze, narațiuni pe care le căutau. În fiecare zi de lucru, o mică echipă de editori, cunoscută sub numele de „căutătorii de povești”, parcurge datele despre social media și jurnalele de știri. „Caută informații, narațiuni care să informeze și să echipeze și să motiveze audiența noastră”, a spus Shaun Hair, fost litigator care este redactorul executiv al The Western Journal. Mesajul vine mai întâi, apoi faptele atent selectate pentru a-l susține. Numai după ce redactorii decid să încadreze o poveste și să scrie titlul, este trimis unui grup de scriitori de contracte, care lucrează de la distanță. Termenele limita sunt stricte: majoritatea articolelor sunt depuse într-o oră sau două, iar unele știri de ultimă oră sunt scrise în cel puțin 30 de minute.
Redactorii Western Journal au subliniat că titlurile și cadrele au fost deseori ajustate mai târziu pentru a asigura exactitatea și că scriitorii au fost încurajați să dea idei. Dar, la fel ca în cazul poveștilor din alte medii ideologice, cele de la Western Journal se simt adesea adaptate nevoilor politice cotidiene ale unei facțiuni. Domnul Brown descrie publicul vizat drept „oamenii uitați” din America de inimă – un element fundamental al discursurilor domnului Trump – iar narațiunile The Western Journal răspund adesea și le amplifică pe cele rostite de președinte.
Țintele domnului Trump devin, de asemenea, în mod fiabil, ale The Western Journal: reporterul CNN Jim Acosta, Joy Behar al „The View”, reprezentanta Alexandria Ocasio-Cortez. Toamna trecută, când domnul Trump a încercat să-i mobilizeze pe alegătorii republicani, făcând campanii împotriva caravanei americanilor centrali îndreptați spre Statele Unite, The Western Journal a publicat peste 150 de povești despre migranți. Cei mai mulți au completat mesajul domnului Trump, de exemplu prin asocierea caravanei cu o „gloată” sau „o armată” și subliniind cazuri de violență.
https://www.nytimes.com/2019/08/21/us/facebook-disinformation-floyd-brown.html?m

Tradus și adaptat de “Transilvania”

Practic acest jurnal manipulează știrile și chiar le inventează în favoarea președintelui Trump și a temelor preferate ale acestuia. Iar aici sunt canalele agenților de influența care scriu după ordinul pe unitate:

https://disqus.com/home/channel/militaryveteransofdisqus/discussion/channel-militaryveteransofdisqus/trump_has_perfect_reaction_after_93_year_old_d_day_vet_flirts_with_melania/

https://disqus.com/home/channel/presidenttrumpchannel/discussion/channel-presidenttrumpchannel/james_okeefe_strikes_again_project_veritas_publishes_explosive_report_featuring_googles_plan_to_prev/

https://disqus.com/home/discussion/channel-sarah/while_everyones_been_distracted_trump_reduced_muslim_refugees_93/

https://disqus.com/home/channel/presidenttrumpchannel/discussion/channel-presidenttrumpchannel/report_aocs_toilet_water_meltdown_may_be_based_on_bad_spanish/

https://disqus.com/home/channel/whatswrongwithpeople/discussion/channel-whatswrongwithpeople/if_baltimore_were_a_foreign_country_its_residents_would_be_eligible_for_asylum/

Despre mihailandrei

"Iisus Hristos a venit în lume ca să mântuiască pe cei păcătoşi, dintre care cel dintâi sunt eu."(I Tim 1,15)
Acest articol a fost publicat în America, anarhism, antihrist, ateism, bolsevism, capitalism, comunism, coruptie, globalism, liberalism, marxism, politicianism, propaganda, Rusia, socialism, Totalitarism și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Fabrica de știri senzaționale (și uneori mincinoase) a lui Trump

  1. Transilvania zice:

    Minciuna are picioare scurte.
    Trump a facut tot felul de promisiuni in timpul campaniei electorale pe care nu si le-a tinut. A promis ca va imbunatati viata oamenilor de rand care de fapt au fost cei care l-au ales, dar in schimb a dat scutire de taxe pentru cei mai bogati. Pentru omul de rand doar stiri alarmante (iar) ca sa-l impinga la vot.
    Vrea sa ingradeasca libertatea cuvantului in America (datorita careia a fost de fapt ales) mintind ca platformele de exprimare cenzureaza conservatismul, ori in realitate armata lui de manipulatori cenzureaza orice deviaza de la directia lor dupa cum s-a vazut.
    Mai demult vorbind despre sanatatea populatiei mentiona la un moment dat nocivitatea vaccinurilor, alt subiect pe care l-a „uitat” acum, fiindca o populatie cu sanatatea distrusa de chimicale e mai usor de controlat. Fiindca despre asta e vorba, despre control si nimic altceva numai ca e deghizat in straie aparent traditionaliste si aparent crestine.

  2. kosk zice:

    mda, isi dau palme in fata oglinzii toti rednecki-i care au pus botu la campania „conservatoare” a marelui blond. caci acu’ MAGA s-a transformat in MIGA..LOL
    ps
    jidanii il compara cu Cyrus cel Mare (ginerica stie de ce..)

  3. Victor zice:

  4. Oyster zice:

    Trump foloseste HAARP pentru a da jos regimurile politice de opozitie.
    Zona Ottawa a Canadei a fost incontinuu sub atacuri [weather warfare] de cand e Trump presedinte. Au fost inundatii locale si in 2017 si in 2019. Ploi record:
    https://www.ctvnews.ca/canada/pretty-devastating-ottawa-flooding-damages-homes-forces-pm-to-take-atv-1.3655042
    In zona Chicago unde era primar evreul Emanuel Rahm iar acum e o primarita democrata sint furtuni peste furtuni si iarna si vara:
    https://wgntv.com/2019/07/21/storms-leave-behind-damage-in-chicago-area/
    https://www.weather.gov/lot/11Feb2019_icestorm
    In Spania acum doua zile o furtuna de 20 de minute care a turnat atata apa incat muta masinile pe strazi si coincidenta desigur – zona cea mai lovita a fost a primarului socialist.
    https://elpais.com/elpais/2019/08/27/inenglish/1566892886_491442.html

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.