† Iulian Constantin 1929 – 2012


Azi, la ora 10.20, a trecut la cele veşnice dr. Constantin Iulian (n.1929), preşedintele Federaţiei Române a Foştilor Deţinuţi Politic Luptători Anticomunişti. Constantin Iulian a fost deţinut politic timp de 13 ani, fiind întemniţat în 1948 ca şef al Frăţiilor de Cruce din Vaslui. A  fost unul dintre puţinii intraţi în malaxorul “reeducării” de la Piteşti care au rezistat pînă la capăt verticali. Eliberat în 1954, a fost rearestat doi ani mai tîrziu şi condamnat în lotul lui Puiu Atanasiu, pentru tentativa de reorganizare a Mişcării Legionare. În timpul reeducării de la Aiud nu a făcut nici o concesie, drept pentru care a stat aproape numai în Zarka. Eliberat în 1964, cu decretul de amnistie generală, şi-a terminat facultatea şi un doctorat în hidrotehnică. După ’90 a fost profesor la catedra de hidrotehnică a Politehnicii bucureştene. Între anii 1995 şi 2005 a fost preşedintele Partidului Pentru Patrie, fondat de foşti deţinuţi politic legionari.
SURSA:  http://apologeticum.wordpress.com/
––––––––––––––––––––––

Întru fericită adormire, veşnică odihnă dă, Doamne, sufletului adormitului robului Tău, Iulian Constantin, şi‑i fă lui veşnică pomenire.

Noi nu am avut tinereţe – Radu Gyr

Noi nu am avut tinereţe,
să spumege viaţa în cupe;
priveam cum din crengi pădureţe
un fruct de otravă se rupe

Nici lauri, nici mirt şi nici roze
n-au vrut pentru noi să zâmbească.
Tot cerul de-atunci de moloze;
luceafărul, tânăr de iască.

Noi nu am avut Heidelberguri
cu blonde iubiri diafane;
pe clare şi reci iceberguri
în vis noi nu am plutit pe oceane.

Cu lavaliere boeme
noi n-am fost pe sub harfele lunii;
pe noi nu ne-au nins în poeme
nici vişinii nopţii, nici prunii.

La balul luminii-n caretă
n-am fost pe celeste terase;
scriam doar pe inimi cu cretă
un spin, încă trei, încă şase.

Noi n-am strâns medalii din soare,
ci noaptea-m cules, pe tăcute,
stropi negri şi grei în ulcioare,
prelinşi de pe cruci nevăzute.

Cântam! Era sânge poemul!
Hoream! Curgeau lacrimi pe feţe!
Zâmbeam! şi-n surâs sta blestemul!
Noi nu am avut tinereţe.

Mereu şchiopătând prin dezastre,
mereu cu osânda pe frunte,
credeam că tot spini sunt şi-n astre
şi-n lună tot temniţe crunte.

Ce vânt secetos şi fierbinte
ne-a frânt orice aripi răzleţe?
Căzuţi în genunchi pe morminte,
noi nu am avut tinereţe!

Şi-adună azi zdrenţele anii
şi visul ciubotele sparte.
Prin pod se aud chiţoranii
cum petece rod mai departe.

Bătrâni, şi cu feţe de ceaţă,
cu paşi năclăiţi în tristeţe,
prin moarte-am trecut, nu prin viaţă.
Noi nu am avut tinereţe.

Despre mihailandrei

"Iisus Hristos a venit în lume ca să mântuiască pe cei păcătoşi, dintre care cel dintâi sunt eu."(I Tim 1,15)
Acest articol a fost publicat în Crestinism, eroi romani, Europa, garda de fier, legiunea arhanghelului mihail, nationalism, Ortodoxie, Romania, vesnicie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la † Iulian Constantin 1929 – 2012

  1. bogdan zice:

    Dumnezeu să-l odihnească pe acest mare român!

  2. WILL zice:

    Am participat la intalnirile in anul1999-2002 in Bucuresti unde am facut cunostinta cu Generalul LAT,EA si Gen. GALAT,I (Regalist) la Sediul din Calea Victoriei. Pres, Partidului era Eugen POPA. Am participat si filmat sedint,a cu Gen. LATEA si Ogoreanu in sala unui partid de langa Teatrul National. Sunt in NY, nascut in Cernauti ’40 singur fara aparare, ignorat de autoritati inclusiv Diaspora Ro. Cet. Am. din 83. TzantzaruAnofel pe twitter. D zeu sa-L odihneasca.Din 2002 nu am vizitat Ro.

  3. TLC zice:

    @WILL
    Stimate domn, e imbucurator faptul ca primim vizita unui roman bucovinean. Inteleg ca sunteti nascut in anii ’40, e de presupus ca nu ati avut o viata usoara. E regretabil faptul ca va simtiti parasit de autoritati, chiar si de organizatiile diasporei, inclin sa cred ca aveti dreptate. In general politicienii sunt ocupati cu problemele lor, de obicei ignora pe cel ce nu joaca cum le canta ei.

Lasă un răspuns

