Reuters: FMI poate duce Romania la dezastru


Abordarea Fondului Monetar International cu privire la Romania ar putea aduce tara la dezastru, sunt de parere analistii Reuters.

Conditiile „draconice” impuse de FMI au dus la reducerea salariilor bugetarilor cu 25 la suta, mai mult decat in orice alta tara, spun analistii, intr-un comentariu publicat de agentia Reuters.

Guvernul Emil Boc si-a dat demisia, iar fortele anti-reforma au fost incurajate, iar rigoarea excesiva a FMI ar putea produce pagube pe termen lung.

Fondul a incercat sa-si mai imbunatateasca reputatia, directorul executiv, Christine Lagarde, spunand ca FMI ar trebui sa fie mai putin dur, deoarece „consolidarea prea rapida poate dauna redresarii si inrautati perspectivele pe piata muncii”.

Din pacate, in tratamentul aplicat Romanei, FMI si-a pastrat reputatia proasta: a cerut reducerea a 100.000 de posturi, precum si taierea salariilor si majorarea TVA, care au lovit din plin in buzunarele saracilor tarii. Prin aceste masuri, ce intaresc politicile anti-piata, FMI ar putea impinge Romania de la politicile pe care chiar institutia le incurajeaza.

Totusi, Romania nu are nevoie de masuri extreme. Desi deficitul de cont curent a ajuns la 14,5 la suta din PIB, in 2007 (mai putin decat Letonia, Bulgaria si Estonia), a rezolvat aceasta problema prin devalorizarea de 30 la suta a leului intre 2007 si 2009. De asemenea, cheltuielile publice de 36% din PIB nu sunt excesive.

In plus, masurile de austeritate fiscala nu rezolva problema de fond a Romaniei legata de coruptie si alte dificultati economice structurale, care au mentinut nivelul PIB-ului pe cap de locuitor al doilea cel mai mic din UE. In schimb, masurile submineaza democratia fragila a tarii, spun analistii, protestele din strada doborand Guvernul Boc.

Astfel, se pare ca FMI lucreaza cu un dublu standard: tarile mai bogate, precum Irlanda si Portugalia, beneficiaza de termeni mult mai buni: reduceri salariale de numai 5 – 10%, mai putin concediati din sectorul public sau chiar deloc.

Pentru ca Fondul sa aiba succes, ar trebui sa ofere aceleasi beneficii si clientilor sai mai saraci, au conchis analistii.

sursa

Despre mihailandrei

"Iisus Hristos a venit în lume ca să mântuiască pe cei păcătoşi, dintre care cel dintâi sunt eu."(I Tim 1,15)
Acest articol a fost publicat în Albert Pike, America, Assemblies of God, cezaropapism, Church of God, Enclavizarea Romaniei, FMI, Francmasonerie, mafie retrocedari, Marele Arhitect, Maresalul Antonescu, Mason, MLFR, Morals and Dogma, nationalism, NATO, neoprotestantism, new age, sionism, teosofie, UE, Ungaria, Vatican și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

90 de răspunsuri la Reuters: FMI poate duce Romania la dezastru

  1. kosk zice:

    „nici nu ma asteptam la altceva” Dorele esti simpatic.Pai tu ce ai vrea?.. sa-i spanzure ca regalistii protestanti pe Oliver Cromwell la cateva decade dupa repausare? 🙂
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Oliver_Cromwell
    🙂

  2. Dorel zice:

    @Adrian.I:
    „Abureli, toata lumea stie sa dea o explicatie de genul celei date de tine, inclusiv cei care spuneai ca nu stiu.”
    Da, sigur, și moș Gheorghe și baba Anghelina de la Cucuieții din deal știu asta, nu? 😀

    „Pai atunci de ce merg la Biserica?Care e scopul acelei rutini?”
    Păi tocmai am spus de ce! Știam de la început că n-ai să mă crezi!

    “Nu te asteptai sa-ti arat ca ai mintit? Sau ce?”
    Așa cum am mai spus, nici nu mă așteptam să mă crezi! Știam că vei spune că mint. Mă rog, treaba ta…

  3. Adrian.I zice:

    „Da, sigur, și moș Gheorghe și baba Anghelina de la Cucuieții din deal știu asta, nu? ”
    In mod normal ar trebui sa stie…in cele mai multe din cazuri.

    „Păi tocmai am spus de ce! Știam de la început că n-ai să mă crezi!
    Așa cum am mai spus, nici nu mă așteptam să mă crezi! Știam că vei spune că mint. Mă rog, treaba ta…”
    Ce mi-ai spus, ca se duc Duminica la Biserica ca sa fie inmormantati de preot in Biserica ortodoxa…. Pai evident ca spun ca minti, arata-mi si mie care e preotul ala care nu a inmormantat pe cineva care se pretinde ortodoxa si care nu se ducea duminica la Biserica
    Normal ca stiai, chiar si eu stiam daca eram in locul tau :)))))

  4. Adrian.I zice:

    erata „ortodoxa” ortodox

  5. Dorel zice:

    @Adrian.I:
    „Pai evident ca spun ca minti, arata-mi si mie care e preotul ala care nu a inmormantat pe cineva care se pretinde ortodoxa si care nu se ducea duminica la Biserica”
    Nici nu am spus altceva! Problema este că nu-i deloc normal!

  6. Adrian.I zice:

    @TLC
    http://saccsiv.wordpress.com/2012/02/24/video-victor-ponta-la-biserica-penticostala-%e2%80%9eelim-chicago/

    Care o fi cauza pentru care Popeye si acum Mickey Mouse au astfel de „actiuni penticostale”?

  7. Adrian.I zice:

    „Nici nu am spus altceva! Problema este că nu-i deloc normal!”
    Dar ce ai spus? Ce sa fie normal?

  8. Dorel zice:

    @Adrian.I:
    „Care o fi cauza pentru care Popeye si acum Mickey Mouse au astfel de “actiuni penticostale”?”
    Îți spun eu, scurt și la obiect: este un scop politic, doar vin alegerile! Problema este că nu știu dacă acest interes are dublu sens!

    „Dar ce ai spus? Ce sa fie normal?”
    Nu este normal să înmormântezi o „oaie” (eventual „capră”) care nu face parte din turma ta! E o părere personală, nu este bazată pe Biblie sau altceva.

  9. Adrian.I zice:

    @Dorel
    Nu cred ca poate fi vorba de un scop electoral. Penticostalii nu reprezinta nici 1% din cetatenii romani, ortodocsii sunt peste 90%, sa faci un astfel de gest ca politician ar insemna sa dai cu bata’n balta, mai ales ca neoprotestantii sunt desconsiderati si de ortodocsii care nu sunt practicanti. Nu au nici o logica astfel de actiuni….. decat daca este altceva la mijloc.

    Uita-te si tu, ca sa nu zici ca am ceva cu tine, ai inceput cu „oamenii care se duc la biserica pentru a fi inmormantati” si ai ajuns la faptul ca nu e „normal sa fie inmormantati”
    Raspunzi foarte „pe subiect” si nici „nu eviti” intrebarile mele..sic 🙂
    Nu stiu daca nu e normal sa fie inmormantat, ar trebui totusi ca preotul sa’l inmormanteze daca nu a parasit „oficial” turma .Nu poti sa stii cum si’a incheiat omul viata, talharul de pe cruce s-a mantuit in ultimele sale momente, in cel mai rau caz poti sa’i faci cateva rugaciuni scurte fara slujba de inmormantare.

  10. viorel zice:

    Vizita lui Ponta, are legaturi cu MAFIA PENTICOSTALA de la Chicago.

Lasă un răspuns

