Mântuirea este numai prin credinţă, sau prin credinţă plus fapte?


                  Doctrina ca omul este mantuit „numai prin credinta „(sola fide) atat de draga protestantilor  ,adoptata si de neoprotestanti ,nu are fundament scripturistic ,este doar o speculatie ,nimic mai mult.

                  Expresia „numai prin credinta” a fost introdusa de Luther – taticul sectantilor ,ca o reactie împotriva exagerarilor catolice, care pretindeau o acumulare de MERITE, uneori platite prin cumpararea de indulgente.

                  Pentru a combate „meritele” catolice, Luther a tradus în limba germana textul :”omul nu este socotit neprihănit, prin faptele Legii, ci NUMAI prin credinţa.„(Galateni 2,16), adaugând de la sine cuvântul „numai”, adica „numai prin credinta”.Dupa publicarea Bibliei germane, un teolog I-a atras atentia asupra acestei adaugiri nepermise la textul Scripturii. Raspunsul lui Luther a fost, „Daca Doctor Luther spune „numai” autunci este „numai”. Cei care spun astfel sunt papistasi, si toti papistasii sunt magari.” În traducerile eretice gen cornilescu cel tont, cuvântul „numai” apare în continuare ,pe cand in originalul grecesc nu.

                   Obtinem mântuirea numai prin credinţă,cum ne amagesc sectantii, sau prin credinţă însoţită de fapte?

                   Suntem mântuiti numai prin fapte? Nu, aceasta îl contrazice pe Pavel!…”Căci socotim că prin CREDINTA se va îndrepta omul, fără faptele Legii.”(Romani 3,28)

                  Suntem mântuiti numai prin credinta? Nu, aceasta îl contrazice pe Iacov!…  „Vedeţi dar că din FAPTE este îndreptat omul, iar nu numai din credinţă.„(Iacov 2,24).

                  În realitate, Pavel şi Iacov nu se contrazic absolut deloc. Singurul punct de aparenta „contradicţie ” este legat de relaţia dintre credinţă şi fapte. Ei abordează acelaşi subiect din perspective diferite.Raportul dintre credinţă şi fapte, a provocat deseori confuzie şi neînţelegeri în decursul veacurilor.

                 Când Pavel a scris ca „prin credinţă se va îndrepta omul, fără faptele Legii „(Romani 3,28), el argumenta împotriva conceptiei fariseice care implica o acumulare de merite.Faptele fariseilor erau asa de „desavârsite” ,încât ei plateau zeciuiala din cimbru sau marar. Ei credeau ca faptele legii sunt suficiente pentru mântuire.Împotriva acestei conceptii s-a ridicat Pavel, dar el nu a afirmat niciodata ca suntem mântuiti „numai” prin credinta.

                  Expresia „numai prin credinta” ,contrazice textul atât de clar din epistola lui Iacov, care subliniaza importanta faptelor.”Ce folos, fraţii mei, dacă zice cineva că are credinţă, iar fapte nu are? Oare credinţa poate să-l mântuiască? „(Iacob 2,14)se întreaba Iacob.Şi dracii cred în Dumnezeu! Nu spune Sf Ap Iacob „că şi demonii cred şi se cutremură? „(Iacob 2,19).Dar la ce le foloseste diavolilor credinţa, dacă ei nu fac voia lui Dumnezeu?

                  Expresia „numai prin credinta” este în cel mai bun caz o abstractie goala de continut, dar cel mai probabil o capcana care ne da iluzia ca putem fi usor mântuiti printr-o simpla acceptare mintala a unor doctrine, fara nici o lupta, fara ducerea zilnica a crucii, fara efort, fara renuntare, fara jertfa.

                  Pentru mantuire, CREDINTA nu-i suficienta, ci este necesara „credinta LUCRATOARE prin iubire” (Gal. 5, 6).

                  Sf Ap Pavel, se adreseaza filipenilor: „LUCRATI cu frica si cu cutremur la mantuirea voastra” (Filip. 2, 12),

                  Mantuirea nu este un simplu dar de la Dumnezeu, ci o actiune de durata care are un inceput, se dezvolta treptat si se realizeaza prin impreuna-LUCRAREA lui Dumnezeu si a omului.In orice stadiu al cresterii sale duhovnicesti s-ar afla, credinciosul trebuie sa-si aduca aminte de cuvintele Sfantului Apostol Pavel: „Asa ca celui ce i se pare ca sta, sa ia aminte sa nu cada „(I Cor. 10, 12).

                  Teologia ortodoxa a dezvoltat termenul de sinergie(impreuna-LUCRARE) care da un raspuns la dilema ce macina mintea sectantilor. Sinergia înseamna manifestarea concomitenta a doua realitati (credinta plus fapte)care se întrepatrund si nu pot fi separate. Una se exprima prin cealalta, prima o împlineste pe cea de a doua.

                  Dacă o persoană spune că este credincioasă dar nu se văd faptele bune în viaţa sa – atunci este posibil ca acea persoană să nu aibă o credinţă autentică în Hristos. Roadele bune ,adica faptele credintei pe care credincioşii trebuie să o aibă în vieţile lor sunt enumerate in toata biblia…

                   „adăugaţi la credinţa voastră: FAPTA bună „.(2 Petru 1,5).

                   „ dau fiecăruia, după cum este FAPTA lui.”  ( Apoc. 22,12)

                   „Care va răsplăti fiecăruia după FAPTELE lui „.(Romani 2,6)

                    „vei răsplăti fiecăruia după FAPTELE lui.”(Psalmul 61,11)

                    „atunci va răsplăti fiecăruia după FAPTELE sale.”(Matei 27,16 )

                   Credinta adevarata, credinta mântuitoare se manifesta întotdeauna prin fapte, prin rezultate exterioare. Singurele fapte care conteaza pentru Dumnezeu, sunt acelea care se fac prin credinta în El si pentru El, adica faptele credintei. Credinta si faptele ,se întrepatrund si nu pot fi despartite.

                   Aberatia „sola fide” ,ramane la stadiu de ratacire,atata tot.

                   „Iar oamenii răi şi amăgitori vor merge spre tot mai rău, RATACIND pe alţii şi rătăciţi fiind ei înşişi.”(2 Timotei 3.13 )

Reclame

Despre mihailandrei

"Iisus Hristos a venit în lume ca să mântuiască pe cei păcătoşi, dintre care cel dintâi sunt eu."(I Tim 1,15)
Acest articol a fost publicat în adventism, Biserica, biserica ,crestin,ortodox, city bingo, cruce,biblie,sectant,eretic,, penticostal ,evanghelic,evanghelizare, rugul aprins, sabat, teologie, vesnicie și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

225 de răspunsuri la Mântuirea este numai prin credinţă, sau prin credinţă plus fapte?

  1. Pingback: biserica betel bucuresti supra) si o arata ic fecioa | Genti Plic

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s