„Lăsaţi copiii să vină la Mine şi nu-i opriţi…”(Marcu 10, 14).
Primul pas al mantuirii personale este BOTEZUL, „poarta” pe care se intra in lumea crestina.Botezul este o conditie fara de care nu se poate intra in imparatia lui Dumnezeu…”de nu se va naste cineva din apa si din duh ,NU va intra in imparatia lui Dumnezeu„(Ioan, 3, 5).Trebuie sa dam copiilor aceasta sansa de a se mantui,inca din primele zile ale vietii lor.
Necesitatea botezului este strâns legată de efectele acestuia. Pacatul ancestral (a lui Adam) este contrabalansat intr-o prima faza de taina botezului.„De aceea, precum printr-un om a intrat păcatul în lume si prin păcat moartea, asa moartea a trecut la toti oamenii, prin acela în care toti au păcătuit „(Rom. V, 12).
Nimeni nu se naste crestin, ci doar prin botez (a doua nastere) devine crestin. Chipul lui Hristos imprimat în noi de harul botezului înseamnă viaţa cea noua ,dobandita prin botez si innoirea fapturii noastre, subliniata de Sfantul Apostol Pavel prin cuvintele:”Cati in Hristos v-ati botezat, in Hristos v-ati imbracat” (Galateni 3, 27).
O data cu aceasta omul se spala de pacatul stramosesc si se imprima chipul lui Hristos in el. Prin aceasta omul, unindu-se cu Hristos, este introdus in Biserica si devine membru al Trupului tainic al Domnului.
A boteza copilul face parte din normalitate. Sfintii Apostoli stiau de la Hristos ca nimeni nu se poate mantui fara botez (Ioan, 3, 5) au botezat si copiii.In acele vremuri se botezau familii intregi, care cu siguranta cuprindeau si copii.
Temnicerul din Filipi, auzind cuvantul lui Dumnezeu din gura lui Pavel si Sila, s-a botezat el si „toti ai lui” :…„Şi i-au grăit lui cuvântul lui Dumnezeu şi tuturor celor din casa lui . Şi el, luându-i la sine, în acel ceas al nopţii, a spălat rănile lor şi s-a botezat el şi toţi ai lui îndată. (Fapte, 16, 32-33)
Lidia, auzind cuvantul lui Dumnezeu, s-a botezat ea „si casa ei „….” Iar după ce s-a botezat şi ea şi casa ei, ne-a rugat, zicând: De m-aţi socotit că sunt credincioasă Domnului, intrând în casa mea, rămâneţi. Şi ne-a făcut să rămânem. „(Fapte, 16, 15).
Crispus si casa lui „toata casa lui” ...”Dar Crispus, mai-marele sinagogii, a crezut în Domnul, împreună cu toată casa sa; şi mulţi dintre corinteni, auzind, credeau şi se botezau.” (Fapte 18 ,8) .
Casa lui Stefanei a fost botezata…”Am botezat şi casa lui Ştefana ; afară de aceştia nu ştiu să mai fi botezat pe altcineva. „(I Cor., 1, 16).
Apoi zeci de generatii de crestini, de la apostoli pana in zilele noastre au botezat copiii. Pentru milioane de sfinti pe care speram sa-I intalnim in vesnicie, acesta a fost singurul botez pe care l-au cunoscut.
Marii „reformatori”, Luther, Calvin, Zwingli au acceptat botezul copiilor si chiar s-au impotrivit anabaptistilor care-I negau valabilitatea.Chiar si Tudor Popescu, care este un „erou” al neoprotestantilor romani, a sustinut botezul copiilor.
Practica botezului numai la adulti a aparut in secolul XVI, odata cu aparitia anabaptistilor,pana atunci nimeni nu a contestat BOTEZUL copiilor .
Origen(185 -254), de pilda, spune ca Biserica a primit de la sfintii apostoli traditia de a boteza copiii, iar canonul 110 al sinodului din Cartagina anatematizeaza pe cei ce resping necesitatea botezului copiilor.
Sinodul din Cartagina (419) canonul 110….. „Asijderea s-a hotărt ca oricine tăgăduieşte ori zice că pruncii cei mici şl de curand născuţi din pantecele maicilor, botezandu-se, nu se botează ultru lăsarea păcatelor şi nici nu-şi atrag nimic din păcatul strămoşesc al Iul Adam,care trebuie să se capete prin baia renaşterii (de unde urmează că Ia aceştia nu se inţelege forma botezului cea intru lăsarea păcatelor cea adevărată, ci cea mincinoasă),să fie anatema; fiindcă nu altfel trebuie să se inţeleagă cele spuse de apostolul:„Precum printr-un singur om a intrat păcatul in lume şi prin păcat moartea; şi astfel moartea a trecut la toţi oamenii, intru acela prin care toţi au păcătuit” (Rom. 5, 12).”
Salutari,
pentru aceia dintre dumneavoastra care vor sa studieze bazele biblice si logice, impreuna cu dovezile istorice ale botezului pruncilor, va recomand o carte foarte potrivita si cuprinzatoare. Se poate citi aici http://botezulcopiilormici.wordpress.com/
Multumim nespus, insa pentru cine vrea sa studieze bazele biblice si logice, e suficient cuvantul lui Hristos:
” 14. Iar Iisus, văzând, S-a mâhnit şi le-a zis: Lăsaţi copiii să vină la Mine şi nu-i opriţi, căci a unora ca aceştia este împărăţia lui Dumnezeu.
15. Adevărat zic vouă: Cine nu va primi împărăţia lui Dumnezeu ca un copil nu va intra în ea.” (Marcu, 10)
Parerile lui Miller pot fi importante cand vorbim despre geometria piramidei, cam atat.
@Varahiil,
pasajul citat este amintit si de Samuel Miller in scrierea lui, intr-unul din cele zece argumente.
@crestin DS
Ideea era alta. Nu inteleg de ce trebuie sa luam ca reper si argument scrierile unora si altora, cand lucrurile au fost hotarate clar inca de la inceput, de catre Hristos Insusi, si de catre apostoli. Nu e suficient, sau ce? … Asta asa, ca tot pretindem crestinism…
Nu zic sa luam scrierea recomandata de mine ca reper, suntem constienti ca doctrina botezului copiilor nu a luat nastere odata cu Samuel Miller sau cu Biserica Reformata. Miller face o cercetare amanuntita in Biblie si in istorie (si interpretarile difera, desi toti zic ca se bazeaza pe aceeasi Biblie).
Apoi* le-a zis: „Duceţi-vă în toată lumea şi** propovăduiţi Evanghelia la orice făptură.
Cine* va crede şi se va boteza va fi mântuit, dar** cine nu va crede va fi osândit.
Căci bărbatul necredincios este sfinţit prin nevasta credincioasă şi nevasta necredincioasă este sfinţită prin fratele; altminteri, copiii voştri ar* fi necuraţi, pe când acum sunt sfinţi.
Cuvintul este destul de clar,copii sint sfintiti prin parinti,pina la o virsta cind acestia sint iin statr sa inteleaga nevoia botezului.Botezul vine in urma credintei.
Căci bărbatul necredincios este sfinţit prin nevasta credincioasă şi nevasta necredincioasă este sfinţită prin fratele; altminteri, copiii voştri ar* fi necuraţi, pe când acum sunt sfinţi.
15 Apoi* le-a zis: „Duceţi-vă în toată lumea şi** propovăduiţi Evanghelia la orice făptură.
*
16 Cine* va crede şi se va boteza va fi mântuit, dar** cine nu va crede va fi osândit.
Este clar ca copii sint sfintiti prin parinti crestini Pina la virsta cind acestia pot sa inteleaga necesitatea botezului in urma credintei.
Nu mi vine sa cred cum intoarceti cuvintele Scripturii in folisul vostru!
Nelu Lucut
Anumite chestiuni curente impun sa nu-mi pierd vremea cu sofismele ingurgitate de agentii comerciali neoprotestanti la scoala de sabat sau duminicala si regurgitate sub forma de publicitate pentru Latter Rain sau alte bizarerii neoprotestante.