Este necesar botezul copiilor mici?


                    „Lăsaţi copiii să vină la Mine şi nu-i opriţi…”(Marcu 10, 14).

" Lăsaţi copiii să vină la Mine şi nu-i opriţi.."

                    Primul pas al mantuirii personale este BOTEZUL, „poarta” pe care se intra in lumea crestina.Botezul este o conditie fara de care nu se poate intra in imparatia lui Dumnezeu…”de nu se va naste cineva din apa si din duh ,NU va intra in imparatia lui Dumnezeu„(Ioan, 3, 5).Trebuie sa dam copiilor aceasta sansa de a se mantui,inca din primele zile ale vietii lor.

                   Necesitatea botezului este strâns legată de efectele acestuia. Pacatul ancestral (a lui Adam) este contrabalansat intr-o prima faza de taina botezului.De aceea, precum printr-un om a intrat păcatul în lume si prin păcat moartea, asa moartea a trecut la toti oamenii, prin acela în care toti au păcătuit „(Rom. V, 12).

                   Nimeni nu se naste crestin, ci doar prin botez (a doua nastere) devine crestin. Chipul lui Hristos imprimat în noi de harul botezului înseamnă viaţa cea noua ,dobandita prin botez si innoirea fapturii noastre, subliniata de Sfantul Apostol Pavel prin cuvintele:”Cati in Hristos v-ati botezat, in Hristos v-ati imbracat” (Galateni 3, 27).

                   O data cu aceasta omul se spala de pacatul stramosesc si se im­prima chipul lui Hristos in el. Prin aceasta omul, unindu-se cu Hristos, este introdus in Biserica si devine membru al Trupului tainic al Domnului.

                   A boteza copilul face parte din normalitate. Sfintii Apostoli stiau de la Hristos ca nimeni nu se poate mantui fara botez (Ioan, 3, 5) au botezat si copiii.In acele vremuri se botezau familii intregi, care cu siguranta cuprindeau si copii.

                   Temnicerul din Filipi, auzind cuvantul lui Dumne­zeu din gura lui Pavel si Sila, s-a botezat el si „toti ai lui” :…„Şi i-au grăit lui cuvântul lui Dumnezeu şi tuturor celor din casa lui . Şi el, luându-i la sine, în acel ceas al nopţii, a spălat rănile lor şi s-a botezat el şi toţi ai lui îndată. (Fapte, 16, 32-33)

                   Lidia, auzind cuvantul lui Dumnezeu, s-a botezat ea „si casa ei „….” Iar după ce s-a botezat şi ea şi casa ei, ne-a rugat, zicând: De m-aţi socotit că sunt credincioasă Domnului, intrând în casa mea, rămâneţi. Şi ne-a făcut să rămânem. „(Fapte, 16, 15).

                   Crispus si casa lui „toata casa lui” ...”Dar Crispus, mai-marele sinagogii, a crezut în Domnul, împreună cu toată casa sa; şi mulţi dintre corinteni, auzind, credeau şi se botezau.” (Fapte 18 ,8) .

                   Casa lui Stefanei a fost botezata…”Am botezat şi casa lui Ştefana ; afară de aceştia nu ştiu să mai fi botezat pe altcineva. „(I Cor., 1, 16).              

                   Apoi zeci de generatii de crestini, de la apostoli pana in zilele noastre au botezat copiii. Pentru milioane de sfinti pe care speram sa-I intalnim in vesnicie, acesta a fost singurul botez pe care l-au cunoscut.

                   Marii „reformatori”, Luther, Calvin, Zwingli au acceptat botezul copiilor si chiar s-au impotrivit anabaptistilor care-I negau valabilitatea.Chiar si Tudor Popescu, care este un „erou” al neoprotestantilor romani, a sustinut botezul copiilor.

                   Practica botezului numai la adulti a aparut in secolul XVI, odata cu aparitia anabaptistilor,pana atunci nimeni nu a contestat BOTEZUL copiilor .

                   Origen(185 -254), de pilda, spune ca Biserica a primit de la sfintii apostoli traditia de a boteza copiii, iar canonul 110 al sinodului din Cartagina anatematizeaza pe cei ce resping necesitatea botezului copiilor.

                   Sinodul din Cartagina (419) canonul 110….. „Asijderea s-a hotărt ca oricine tăgăduieşte ori zice că pruncii cei mici şl de curand născuţi din pantecele maicilor, botezandu-se, nu se botează ultru lăsarea păcatelor şi nici nu-şi atrag nimic din păcatul strămoşesc al Iul Adam,care trebuie să se capete prin baia renaşterii (de unde urmează că Ia aceştia nu se inţelege forma botezului cea intru lăsarea păcatelor cea adevărată, ci cea mincinoasă),să fie anatema; fiindcă nu altfel trebuie să se inţeleagă cele spuse de apostolul:„Precum printr-un singur om a intrat păcatul in lume şi prin păcat moartea; şi astfel moartea a trecut la toţi oamenii, intru acela prin care toţi au păcătuit” (Rom. 5, 12).”

CANOANE CARTAGINA

Reclame

Despre mihailandrei

"Iisus Hristos a venit în lume ca să mântuiască pe cei păcătoşi, dintre care cel dintâi sunt eu."(I Tim 1,15)
Acest articol a fost publicat în adventism, biblie, Biserica, biserica ,crestin,ortodox, city bingo, cruce,biblie,sectant,eretic,, nationalism, penticostal ,evanghelic,evanghelizare, rugul aprins, sabat, teologie, vesnicie și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

383 de răspunsuri la Este necesar botezul copiilor mici?

  1. Cel ce va inteapa zice:

    Alo..Domnu Pucheadorel..iesi domne de pe saitul asta..nu vezi ca acesti doi semeni cu nume de om…TLC si mihailandrei ..sunt doi draci scoliti in brutaria lui scaraotzi..ce vrei sa-i pocaiesti dta..pe astia..Niciodata..Astia sunt cumpliti..mai ceva ca cei din Gadara…Astia ori sunt Schizofreni…ori sunt POSEDATI…Parlitilor…Apropo TLC pe un sait m-ai amenitat cu iezuitii…Stii ceva de-alde voi ..mananc pe paine..Pirlitilor..Asa invata Isus..Haimanalelor..Asta e invatatURA lui Cornila al vostru..Puturosilor si Mancailor..Traiti numai pt. Burta..Pomanagiilor…si ducatori de enoriasi in iadul vostru…

  2. Adi zice:

    Bine ca te-a invatat pe tine sa fii cumpatat si politicos.

  3. Adrian.I zice:

    @Cel ce va inteapa
    „Apropo TLC pe un sait m-ai amenitat cu iezuitii”
    Si tu ai crezut ? :))))))))). Bv ai devenit un paramahamsa.
    Fugi repede ca vine TLC cu un comando, calare pe un tab cu o bazuka in mana 🙂

  4. Adi zice:

    Calare pe crocodil, ma!
    Adrian, lasa propaganda… baga cu monismul si cosmogonia patristica 🙂

  5. TLC zice:

    @cel ce se inteapa

    „Apropo TLC pe un sait m-ai amenitat cu iezuitii…Stii ceva de-alde voi ..mananc pe paine”

    Despre ce „sait” e vorba? Se pare ca a aflat lumea ca eu sunt mare Oberstgruppenführer al luptatorilor iezuiti. Ai grija sectantule adventist, pana si Ratzi se teme de mine, stie bine ca eu sunt adevaratul sef de la Vatican. Daca nu vrei sa ai probleme, trebuie sa cumperi imediat 10 indulgente papale si 10 robe de parusia.

  6. pucheadorel zice:

    @Cel ce va inteapa:
    „Alo..Domnu Pucheadorel..iesi domne de pe saitul asta..nu vezi ca acesti doi semeni cu nume de om…TLC si mihailandrei ..sunt doi draci scoliti in brutaria lui scaraotzi..ce vrei sa-i pocaiesti dta..pe astia..Niciodata..”

    Demult nu prea mai postez pe aici, decât sporadic. Cât privește pocăința, nimeni nu pocăiește pe nimeni. De mântuit, numai Domnul Isus poate mântui, și asta numai dacă noi suntem un lut suficient de moale ca să poată fi prelucrat de El, dar suficient de tare ca să nu putem fi stricați de unii ca ei.

  7. bogdan zice:

    Religiile astea americănești nu sunt religii, sunt ceva între hamburgerul și Coca-Cola de la McDonald’s.

    Apropo de Ștefan, acesta cred că i-ar fi pus pe trădătorii ăștia de neam să are în locul boilor, ca pe leși.
    Nu mai spun ce le-ar fi făcut Țepeș.

  8. Adrian.I zice:

    @bogdan.
    In zilele noastre lumea chiar apreciaza o carte buna…..de colorat, e mult mai „fiabila” decat niste carti filosofice complexe.
    Oricum bizonul modern nu intelegea nimic 🙂

  9. bogdan zice:

    @ Adrian I.

    Așa e.

  10. pucheadorel zice:

    @Stefan:
    „As dori sa va intreb domnule Puchea Dorel daca sunteti de religie ortodoxa, si imi cer scuze ca nu am diacritice dar nu stiu unde sa le gasesc. Aporpo am 12 si am participat la concursul de religie: ,,Crezul Meu” am ajuns la national si am luat premiul 1. Sunt destul de bun cu religia, dar am dorit sa va intreb care este religia dumneavostra domnule Puchea Dorel!”
    Ștefan, am să încep cu sfârșitul. Eu fac parte din biserica penticostală, dar nu am niciun fel de problemă nici cu prietenii mei ortodocși, cu care, în general, mă înțeleg bine. Cu unele mici excepții, după cum probabil ai observat… Dar, mă rog, nu este vina mea! Felicitări pentru premiul obținut și succes pe mai departe! Dumnezeu să fie cu tine! A, și scuze pentru întârzierea cu care ți-am răspuns!

  11. pucheadorel zice:

    @Adi:
    „E satanist.”

    Ești șarlatan!

  12. IQ100 zice:

    Desigur NU este necesar pentru botezat, este necesar pt. botezator , ca sa isi traga popa/biserica banul. La botez si mai apoi, indoctrinand bietul copil dinante de a avea constiinta sau discernamant.Cel putin baptistii sunt mai onesti. O fac la maturitatea sociala.Chiar ma intereseaza, la restul neoprotestantilor („sectantilor” cum ar zice ortodocsii), cum e cu botezul?O sa ma documentez si pe net, dar astept si parerea lor. Eu unul nu cred in povestea crestina, deci nici in botez.Dar sunt botezat, m-au botezat parintii. Nu mai am cerrtificatul, dar l-am vazut in copilarie.Botezul nu ma impiedica sa fiu „necredincios”.

  13. Iulian zice:

    Nu ar vrea destaptaciunea dumneavostra sa ne arate unde scrie in Biblie :Nu botezati pruncii.

  14. Doina zice:

    CREŞTINII PRIMELOR SECOLE NU ŞI-AU BOTEZAT COPIII (exemple stau sfinţii părinţi ai bisericii din sec. IV)

    „Grigore Teologul s-a născut la anul 329 după Hristos… Tatăl său numit tot Grigorie era episcop la Nazianz. Dacă sf. Grigorie a avut viaţa cea mai fără prihană şi cea mai sfântă… aceasta se datoreşte mamei sale Nona, care avu grijă să-l crească în sfintele precepte ale religiunii creştine.
    Primele învăţături le căpătă Grigorie în casa părintească. Fu apoi trimis la Cezareea din Capadocia ca să-şi completeze studiile (de şcoală – n.n.). După terminarea studiilor (deci când ajunsese matur – n.n.) se întoarse în sânul familiei, unde se boteză şi ajută pe bătrânul său tată în conducerea episcopiei de Nazianz.”.

    „Sf.Vasile s-a născut în anul 330 după Hristos la CezareeaCapadociei dintr-o familie nobilă, bogată şi foarte pioasă (cu strămoşi martiri -n.n.). Începutul instrucţiunii şi educaţiei salereligioase şi 1-a făcut în casa părintească (unde nimănui nu i-a trecut prin gând să-1 boteze copil, căci ar fi fost contrar SfinteiScripturi – n.n.). Se botează la etatea de 28 de ani şi imediat fu numit ceteţ.”.

    „Ambrozie, episcopul Mediolanului s-a născut din părinţi creştini între anii 335-340 la Trier în Galia unde tatăl său era prefect… Murind episcopul Mediolanului şi făcându-se alegerea unui alt episcop se născu o mare neînţelegere… Ambrozie auzind de aceasta fu nevoit să intervie ca împăciuitor… deodată când toată lumea asculta în tăcere cuvântarea împăciuitoare a lui Ambrozie se aude strigătul unui copil din adunare zicând: ‘Ambrozie episcop!’ Auzindu-se acest strigăt… cu toţii au strigat: ‘Ambrozie să fie episcop!’. În zadar se luptă Ambrozie ca să nu fie ales episcop, puindu-le înainte (explicându-le – n.n.) că el nu e creştin, cie numai catehumen (care se pregăteşte pentru botez – n.n.) şi că el n-a învăţat decât dreptul. Poporul însă entuziasmat strigă… ‘baia botezului va şterge totul’. Astfel Ambrozie fu ales episcop şi el a trebuit să primească, iar împăratul confirmă alegerea. După ce se boteză fu hirotonisit (deşi creştini, părinţii lui nu-1 botezară sugar – n.n.).

    „La Răsărit precum şi la Apus era răspândit în tot sec. al 4-lea (ca de altfel şi în primele 3 secole – n.n.) şi chiar în sec. al 5-lea uzul (apostolic, biblic – n.n.)… că copiii din părinţi creştini (I Cor. 7,14 – n.n.) primeau botezul tocmai la vârsta matură… (abia în anul 418 în sinodul din Cartagina PE BAZA PĂRERILOR PERSONALE ALE UNOR PĂRINŢI BISERICEŞTI – Origene ce considera naşterea întinare trupească, Ieronim ce considera că la 3 ani copiii pot fi botezaţi, Ciprian ce susţinea că în a 2-a sau a 3-a zi de la naştere -a fost introdus botezul infantil, botezul constrângerii – n.n.).
    (“Crestinismul parintilor nostri’ de dr. Petru Blaj)
    (format pdf : http://azsverona.com/carti/Crestinismul_parintilor.pdf)
    De la pag.125)

  15. Iulian zice:

    🙂 )))Multumim, cartea din care citezi tu sectare ,e buna de hartie igienica..O brosura sectara facuta de adventisti pentru a duce lumea in eroare.Flacau te-ai tranformat in femeie?Ti-ai facut cumva operatie?Nu mai ai nume de baiat?Te cheama Doina mai nou?
    Fugi stergeti mucii de la nas bea-ti lapticul apoi vorbeste.

  16. Adrian.I zice:

    @Doina
    Ai citit in abcedarul micului sectar?Ca si argument istoric ce prezinti tu nu are nici o valoare, e doar o incercare de manipulare. Iti pod da si eu cazuri izolate de botezuri la varsta tarzie a unor personalitati ortodoxe contemporane. Asta inseamna cumva ca Biserica ortodoxa contemporana nu practica botezul pruncilor?????? Daca era cum spune respectivul de ce nu a citat din scrierile parintilor respectivi,care s-au botezat la maturitate, ceva care sa fie contra botezului infantil?. E ca si cum ao spune acuma ca de ex pr Serafim Rose, sau Antonie de Suroj sunt impotriva botezului infantil pentru ca din diferite circumstante ei s-au boteza la maturite. Observi manipularea?
    Vrei sa vezi pana unde merge minciuna si manipularea?Hai sa vedem ce au spus unii din respectivii sfinti dati ca exemplu de tine, despre botezul pruncilor
    Sfantul Vasile cel Mare .
    „orice timp al vieţii este potrivit pentru mântuirea prin botez” (Omilii şi cuvântări, XIII, 2)
    Fericitul Augustin „Potrivit Tradiției, toată Biserica recunoaște botezul pruncilor care, de bună seamă, încă nu pot crede întru inimile lor în dreptatea dumnezeiască, nici a mărturisi mântuirea precum a făcut oarecând tâlharul și care prin plânsetele și țipetele lor în timpul botezului chiar împiedică oarecum săvârșirea Tainei, dar cu toate acestea, nici un creștin nu va zice că botezul nu va fi pruncilor de vreun folos. Iar dacă cineva va întreba de porunca dumnezeiască pentru așa ceva, apoi ce împlinește toată Biserica, chiar de nu va fi statornicit prin sinoade, dar ceea ce totdeauna era în practică, acestea nu sunt socotite altminteri decât drept poruncă apostolică”(contra donatistilor 4,2,3)

    Stai putin, sinoadele respective doar au numit obligatorii botezurile pruncilor in anumite zone, nu au instaurat ceva nou, pana atunci ele nu erau respinse, doar se punea accentul mai mult pe o precatehizare.
    Care pareri personale? Toata Biserica era clar pentru botezul pruncilor inca din sec 1, asa cum au randuit apostolii
    Parintii apostolici din sec 2 ca ipolit,Irineu, Clement sau Dionisie vorbeau deja despre necesitatea pruncilor, chiar in didahia apostolilor se vorbeste despre beneficiul botezului pruncilor.lol

    Uite aici un articol serios despre botezul pruncilor
    http://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/2012/01/06/de-ce-botezam-copiii-temeiurile-din-sfanta-scriptura-si-din-sfanta-traditie-doxologia/

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s